diumenge, 16 de desembre de 2012

MALANYEU, PARET DEL DEVESSÓ. VIA FRANCESC SUNYOL (85ML, 6a)

Aquesta serà una piulada sense ressenya. Segurament més personal.
El desig de qualsevol persona que té una afició que li apassiona és poder-la transmetre a aquells que t’envolten, poder-li’s passar l’entusiasme i a demés veure ho gaudeixen és tot un luxe.

És per aquesta raó que vull compartir amb vosaltres aquesta sort que m’acaba de caure. Us presento una nova cordada i, espero que permanent, en Jaume.

Ara m’ha arribat el moment i la oportunitat d’ensenyar el que porto aprenent de fa ja un temps a la persona que m’estimo.
Per mi una experiència nova i també una responsabilitat afegida. Per fer una formació progressiva ja que, al cap i a la fi el que vull, és que li agradi i en vagi gaudint a poc a poc.
El resultat està sent veure com ja busca ressenyes, troba llocs i te ganes d’anar millorant. I sempre de fer muntanya (diferent respecte com ell la vivia fins al moment).

Sempre per davant de tot i he posat la seguretat i repàs constant de maniobres (podria fer-me muni!!). I de moment amb entorns que jo tinc molt per la mà i vies de poc compromís.

Per ara encara no controlem poder fer fotografies mentre jo estic escalant, per aquest motiu en aquesta piulada n’hi haurà algunes però amb poca imatge d’escalada!! Això també ho anirem millorant!!

El lloc escollit és Malanyeu, un paratge amb èxit assegurat! Allà on qualsevol persona a qui li estigui picant una mica el cuc, en sortirà enamorada. A demés en la millor època de l’any, amb la tardor envoltant-nos.
I la via, una que jo ja havia fet (com pràcticament totes..jeje), però perfecte per que ells comenci a fer de primer i jo poder tenir un passet de tibadeta. L’havia fet als meus inicis amb en Ferranet, així que m’estava perfecte poder fer jo ara el pas de 6a.

VIA FRANCESC SUNYOL (6a_85ML)
Data: 12/11/2012
Zona: Malanyeu – Paret del Devessó
Dificultat: 6a (1pas)
Recorregut: 85ml
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada.
Material:  10 cintes.
Orientació: Sud
Valoració: **** Escalada “du plaisir”

Ressenyes de referència: Escalatroncs

Fotografia Extreta del Mikimau's Blog

APROXIMACIÓ
Passat Berga i Cercs per la E9, trobarem el desviament a Malanyeu. Un cop passat el restaurant arribarem al poblet (unes corbes més), i aparquem al costat del camp de futbol.
Agafem la pista que vorejar el poble per darrera, fins arribar a un mas.  Just abans d’aquest trobarem un corriol que puja a la dreta, l’anirem seguint. Veurem en tot moment la paret a la nostra esquerra.
Trobarem un canvi de direcció cap a la nostra esquerra just en un arbre. Ben marcat. Anirem resseguint, fins a creuar el riu i ja seguint ens conduirà fins a la paret.
Un cop a peu de paret, haurem de caminar una bona tirada cap a l’esquerra, gairebé com si s’acabés la zona.
Molt recomanable ubicar la via des del poble, abans d’iniciar l’aproximació. Doncs tenir clara la piràmide que hi ha davant la via és una molt bona referència. Un cop passada aquesta ens arribarem a la paret i trobarem el peu de via amb una “F.S.” pintats.

PRIMER LLARG (30ml, V)
En Jaume es decideix a provar anar de primer (primer llarg de primer en via llarga!!).
La via s’inicia on posa F.S, a l’esquerra ens queda una altre via que sembla va a parar a la mateixa reunió. Compte!
Comença una mica dubtós, però el cert és que de seguida es concentra i veu que Malanyeu és un festival de presses. El que diem, n’hi ha tantes que a vegades no saps pas quina agafar!
El llarg comença amb tendència a la dreta per retornar més amunt cap a l’esquerra, en direcció la gran sabina que ens indicarà la ubicació de la ressenya. A l’entrada a la reunió s’ha d’anar una mica al lloro perquè està una mica trencadet.
Llarg mantingut i continu, molt xulo!!

SEGON LLARG (30ml, IV+)
Per estar més còmodes traspassarem la reunió al replà que ens queda a l’esquerra. Vaig muntar reunió entre la sabina que ens queda a peu i el parabolt d’inici del llarg (ja sabeu que aquestes coses m’agraden molt).
El llarg comença flanquejant cap a l’esquerra en busca de l’esperonet.
I un cop poses la primer mà a aquest ja veus que és un festival de presses inacabable. A gaudir!
Passarem una feixeta i continuarem fins la següent on muntarem reunió. COMPTE!! Passat la primera feixa hi ha una pressa molt temptadora que en qualsevol moment vola. No vaig veure bona idea llençar-la. Massa gran.

TERCER LLARG (25ml, 6a)
Continu jo de primera. Amb ganes boges de provar el passet.
Surto amunt i de nou flanquejant a l’esquerra, cap al parabolt ben lluent.
Caram amb el passet, me l’haig de mirar dos cops. Però en quan trobes la mà i el peu, amunt! Veig que he perdut força, però per sort la tècnica et queda. Bé....tot arribarà de nou!
Arribo de nou a una mitja feixa. S’ha de deixar a l’esquerra i buscar la continuïtat de la via cap a la dreta. De seguida estem en un IV+ ben plaent.

Arribem a reunió super contents i gaudint dels colors de la tardor al màxim!
Xerrada genial al cim!!

DESCENS DE LA VIA
Es pot fer rapelant tota la via, estan totes les reunions preparades.
Nosaltres vem decidir anar crestejant direcció est. És una cresta molt maca que et fa passar per el final de totes les vies. Hi ha moments que sembla que no continuí però es va trobant el camí.
Arribes a un mas xulíssim, i anem a buscar la pista. Descens de xerrameca total fins el cotxe.

RESULTAT
Un dilluns espectacular, en un lloc que enamora i la millor companyia del món. Que més es pot demanar?

Salut, alegria i muntanyes,
Annapurna

1. Ei Parella,
    Vaig coincidir amb vosaltres fa unes setmanes a Sant Llorenç de Montgai, escalant a la paret de la Formiguera. Jo anava amb la meva filla i ens vareu fer una foto. Si va quedar bé, me la podeu passar ?.

Salut i a tibar

1. Hola Joan!!
      Fotografia localitzada!! Envia'm un mail a esther@annapurnabcn.com i te l'envio!!!

2. Valeee valeeee!! millor companyia del mon, el amorrrr si es queee!!
    Muy bien Jaume..ten cuidado que esto engancha..y mucho.

Felicidades por la via.

cuidaros...ññññ

3. Quin gustàs, oi?? Enhorabona parella, traspueu felicitat!!!